Уметничка галерија „Надежда Петровић“ обавештава да ће у суботу 1. октобра 2016. године у 13 сати биће одржано стручно вођење кроз изложбу 28. Меморијала Надежде Петровић „Пред судом“. О концепту, структури и изложеним радовима говориће селектори Симона Огњановић и Стеван Вуковић.
24. септембар – 1. новембар 2016. године
Изложбени простори Уметничке галерије „Надежда Петровић“:
Цара Душана 6 и Господар Јованова 11 (Галерија „Рисим“)
Ученици трећег разреда ОШ „Ратко Митровић“ посетили су Галерију где су видели сталну поставку слика Надежде Петровић и изложбу 28. Меморијала „ПРЕД СУДОМ“. Од кустоса су сазнали више о Надеждином детињству, школовању, сликарству, родољубљу као и о делима савремене визуелне уметности.
Субота 24. септембар 2016. године
Свечаност отварања 28. Меморијала почела је у 12.30 сати традиционалним полагањем венца на спомен-бисту Надежде Петровић на платоу испред Гимназије. Венац су положили селектори овогодишње изложбе историчари уметности Симона Огњановић и Стеван Вуковић уз присуство великог броја гостију из Београда, Ниша, Крушевца, Пожеге као и суграђана.
У 13 сати испред Галерије, композитор и вишемедијски уметник Мирослав Савић, извео је перформанс „Црна кутија“, након чега је уследило и званично отварање изложбе.
Поздравну реч упутила је Милица Петронијевић, директор Галерије и Меморијала, а потом су селектори Симона Огњановић и Стеван Вуковић образложили разлоге избора теоријског оквира, теме и учесника изложбе „Пред судом“.
О Меморијалује говорила историчарка уметности др Ирина Суботић која је нагласила да је изложба „Пред судом“, кроз четири сегмента:„Истраживање и суђење“, „Сукоби око нормативности“, „Уметник у сукобу са законом“и „Закон у сукобу са поимањем правде“, потврда свевремености и виталности уметности.
У име Града Чачка, госте и све присутне поздравио је градоначелник Милун Тодоровић, који и званично отворио изложбу.
Програм отварања 28. Меморијала Надежде Петровић завршен је интерактивним сценским догађајем „Случај Барес“ у режији Бојана Ђорђева. Перформанс је одржан на сцени Велике сале Дома културе у Чачку.
Према одлуци Савета Галерије, ове године неће бити додељене традиционалне награде Награда Меморијала и Награда Галерије, већ само Награда публике, јер ће тако, у духу овогодишење теме Меморијала публика донети суд о најбољем уметничком делу. Име награђеног уметника биће саопштено почетком новембра, по завршетку изложбе.
Програм је водио Слободан Николић, професор Гимназије.
„ПРЕД СУДОМ“
Уметничка галерија „Надежда Петровић“, Чачак 24. септембар – 1. новембар 2016. године |
Селектори: Симона Огњановић и Стеван Вуковић
Уметници: Иван Фактор (Хрватска), Мирослав Савић и Драгомир Николић Чеда (Србија), Росела Бискоти (Италија), Јасмина Цибиц (Словенија), Хила Пелег (Немачка), Јелица Радовановић и Дејан Анђелковић (Србија), Теа Тупајић (Хрватска), Бојан Ђорђев (Србија), Франк Уве Лејсипен Улај (Холандија), Мајкл Бенсон (САД), UBERMORGEN (Швајцарска/Аустрија), Нови колективизам (Словенија), Тања Остојић и Давид Рих (Србија/Немачка), Коалиција уметника Gulf Labor: Грегори Шолет и Метју Греко (САД), Коалиција уметника Gulf Labor: Дорис Битар (САД/Либан), Уметничко-активистичка интернационална мрежа Нико није илегалан: Флоријан Шнајдер (Немачка), Сантиjаго Сијера (Шпанија).
Архитекта поставке: Милорад Младеновић
Визуелни идентитет: ШКАРТ
СВЕЧАНОСТ ОТВАРАЊА
Субота, 24. септембар 2016. године
Уметничка галерија „Надежда Петровић“, Чачак
Програм свечаности
13 сати, вишемедијски перформанс Мирослава Савића
14 сати, отварање 28. Меморијала Надежде Петровић (изложбу ће отворити др Ирина Суботић)
15:30 интерактивни сценски догађај Бојана Ђорђева (Велика сала Дома културе)
ПРАТЕЋЕ АКТИВНОСТИ
Вођење кроз изложбу: Стеван Вуковић и Симона Огњановић
Субота, 1. октобар у 13 сати
Субота, 15. октобару 13 сати
24. септембар – 1. новембар 2016. године
Изложбени простори Уметничке галерије „Надежда Петровић“
Цара Душана 6 и Господар Јованова 11 (Галерија „Рисим“)
Радно време
Уторак – петак: 11 – 19h
Субота и недеља: 10 – 14h
032 222375, 032 343071
28. МЕМОРИЈАЛ НАДЕЖДЕ ПЕТРОВИЋ
Изложба Пред судом представља уметничке пројекте који тематизују или при извођењу примењују неке од процедура својствених правосудној пракси, уз изузетке у којима се синтагма „довођења пред суд“ користи синегдотално. Наиме, процеси који се одвијају у неким од представљених радова фокусирани су на просуђивање, процењивање и вредновање, пре него на суђење у ужем смислу. Као резултат тог процеса, предмету просуђивања додељује се институционално легитимисан статус, те се суд који се тако доноси може сматрати нормативним. У подели улога које уметници преузимају на овој изложби они се појављују као форензичари, истражитељи, сведоци, оптуженици и тужиоци, или као својеврсни узбуњивачи који пред суд јавности износе проблеме уметничке продукције у актуелном контексту економске и симболичке размене. Отуда на изложби затичемо радове у којима доминира агонизам суднице, да би судска арена у коју су учесници тих пројеката бачени представила као арену и област уметности, па и цело друштво у доба потпуне доминације неолибералног капитализма. Међутим, поред њих налазе се и радови у којима публика на делу види начин комисијског одлучивања о најрепрезентативнијој форми уметничког рада у сасвим специфичном тренутку и контексту, или чак сâма одлучује о томе ко је „највећи српски уметник“, тако што му простом већином гласова додељује тај статус.
Радови у категорији Истраживање и суђење, преузимају и прерађују узорке из имагинарних представа судског и истражног процеса и из стварних простора у коме се они одвијају. Они користе дугачак швенк камере на суд и пороту у сцени суђења, или физички простор сале у којој се одвио историјски значајан судски процес, као и елементе форензичке процедуре. Ти узорци се преозначавају и реконтекстуализују, и активирају у смеру преиспитивања начина на који се истражним и судским процесима легитимишу, производе или репродукују односи у укупној друштвеној стварности. Сукоби око нормативности чине категорију у оквиру које уметници преиспитују статусе и позиције у пољу уметности, као и принципе њихове легитимације и делeгитимације. Наравно, то увек служи и као студија случаја за преиспитивања друштвених статуса и норми у ширем, извануметничком контексту, а увођење елемената истражног и судског процеса овде има превасходно драматуршку улогу. Следећа категорија радова на радикалнији начин проблематизује управо услове и границе важења друштвених норми, конфликте у њиховој примени, као и легалност и легитимитет њиховог негирања, кршења или довођења у питање, и то чини кроз експлицитну трансгресију појединих обичајних, моралних и законских норми. Крађа и оштећивање уметничких дела, подстрекавање на криминалну делатност трговине изборним гласовима, као и увреда заставе и грба СФР Југославије били су правне квалификације у оптужбама против аутора радова у категорији Уметник у сукобу са законом, против којих су покренути кривични поступци. И, коначно, иницијативе и пројекти у категорији Закон у сукобу с поимањем правде критикују законске регулативе које на посредан или непосредан начин омогућавају дискриминацију на основу земље порекла и социјалног статуса, као и експлоатације на основу позиције на тржишту рада.
ПРЕГЛЕД РАДОВА ПО СЕГМЕНТИМА
– Истраживање и суђење
1. Иван Фактор: Kangoroo Court
2. Мирослав Савић и Драгомир Николић Чеда: Црна кутија: меланхолија злочина
3. Росела Бискоти: Процес
– Сукоби око нормативности
1. Јасмина Цибиц: Плодови наше земље
2. Хила Пелег: Злочин против уметности
3. Јелица Радовановић и Дејан Анђелковић: Ко је највећи српски уметник?
4. Теа Тупајић: Кустоски комад: процес против уметности
5. Бојан Ђорђев у сарадњи са Тањом Шљивар и Синишом Илићем: Случај Барес – јавно читање транскрипта дадаистичког суђења
– Уметник у сукобу са законом
1. Франк Уве Лејсипен Улај: Има неки криминални тон у уметности
2. Мајкл Бенсон: Суђење Александру Бренеру
3. UBERMORGEN: Vote-Аuction
4. Нови колективизам: Плаканта афера
– Закон у сукобу са поимањем правде
1. Тања Остојић и Давид Рих: Sans papiers
2. Gulf Labor, Коалиција уметника: Грегори Шолет и Метју Греко: Радничка насеља на Острву среће: музејски сувенири Гугенхајма
3. Gulf Labor, Коалиција уметника: Дорис Битар: Мигрантске планине – латиноамеричке
4. Уметничко-активистичка мрежа Нико није илегалан: Фото-документација оснивачких активности у избору иницијатора мреже Флоријана Шнајдера
5. Сантиjаго Сијера: Калдор Јавни уметнички пројекат 22 – 7 облика димензија 600 x 60 x60 cm конструисаних да стоје хоризонтално уза зид
Уметничка галерија Надежда Петровић Чачак
Цара Душана 6, 32000 Чачак
Тел. +381 32 322 375